Musings from the ass end of the world

I hated going to weddings. All the grandmas would poke me saying "You're next." They stopped that when I started doing it to them at funerals.

tirsdag, oktober 24, 2006

Gråtende sigøynerelg i solnedgang

Dette innlegget er inspirert av MillaVanilla’s siste innlegg. Her
Jeg hører også til 'mindretallet' som ikke vil ha barn. Og da mener jeg aldri. Som i IKKE FAEN!

Jeg har alltid følt det på den måten.
Da jeg var i den alderen hvor alle venninnene mine satt barnevakt, gikk jeg tur med andre folks bikkjer i steden. Og følelsen har ikke avtatt med årene, snarere tvert i mot. Mulig jeg er født uten biologisk klokke, for jeg har vitterlig aldri hørt noen tikking.

Noensinne hørt kommentaren 'men du vil ikke føle deg fullkommen som kvinne hvis du ikke får barn'?

Herregud…

Kan ikke folk akseptere og framfor alt respektere at ikke alle føler trangen til å reprodusere? (Hihi, der hørtes jeg ut som Gorgon Vaktmester... akseptere, respektere, reprodusere, sjikanere, kritisere, manipulere...)

Jeg mener, spør jeg folk som har barn hvorfor i all verden de har valgt å få dem? Nix. Så hvorfor er det fullt ut akseptert å mase livet av meg som har valgt annerledes?
Som Milla sier, er det rart at man drikker? ;-)

Og jeg vet det nok. Bak alle ufine bemerkinger om mitt valg ligger det sjalusi. Sjalusi fordi jeg er fri til å gjøre hva jeg vil, NÅR jeg vil.

4 Kommentarer:

Blogger MillaVanilla sa ...

Hahahahahaha :-)

Så herlig, er det rart vi drikker!

OG du har så rett: Vi spør da aldri noen om hvorfor de valgte å få barn, for deretter å analysere dette ihjel. Eller for den saks skyld gi inntrykk av hvor lite komplett livet deres er.

Nei vet De hva, jeg akter ikke å besudle ungpikekroppen min med med besværlige svangerskap og skjendige fødsler (ref mitt innlegg "Med vrangsiden ut").

Ha en fin fiiiin dag dubidu :-)
Mmmmmmmmmilla

7:41 p.m.  
Blogger TwinkleNoze sa ...

Hihi Milla, jeg leste 'skjendige fødsler' som skjedige fødsler. En aldri så liten Freudian slip av min egen hjerne ;-)

En fiiiin dag ønskes Demses tilbake :-)

3:18 p.m.  
Anonymous Anonym sa ...

Jeg har siden jeg var 16 (heller nå mot 31) visst at jeg ikke vil ha barn. Jeg skjønner heller ikke hvorfor det skal være en så himla big deal. Jeg har like store problemer med å forstå hvorfor folk på død og liv vil ha barn.

Lånte barn er best.

7:00 a.m.  
Blogger TwinkleNoze sa ...

Jepp, for dem kan man gi tilbake til opphavet når det skal være, hehe

2:19 p.m.  

Legg inn en kommentar

Abonner på Legg inn kommentarer [Atom]

<< Startsiden